Zadanie kreatywne: Pomysł kampanii społecznej na rzecz ciałopozytywności
Czy to jak postrzegamy samych siebie ma wpływ na nasze zachowanie, stosunek do świata i innych ludzi? Czy to, że jestem chudy czy gruby, stary czy młody, łysy czy rudy, z owłosieniem tu i tam lub bez niego definiuje to jakim jestem człowiekiem? Czy jest możliwym NIE podążanie za wyznaczonymi trendami i wzorcami piękna i pozostanie SOBĄ?
Wielu ludzi, zwłaszcza młodych, boryka się z problemem akceptacji własnego wyglądu, przypłacając to zaburzeniami żywieniowymi, depresją, alienacją społeczną, a nawet próbami samobójczymi. Ocenianie i wartościowanie poprzez wygląd to plaga współczesnego świata, mediów społecznościowych, które dla wielu są niepodważalnym źródłem.
A przecież to jak wyglądamy, w jakim ciele jesteśmy “opakowani” NIE powinno i NIE może określać naszego charakteru, osobowości i wartości jakie reprezentujemy.
Nie dajmy się zaszufladkować, oprzyjmy się narzucanym nam wizjom i pozostańmy SOBĄ bez względu na wygląd naszego ciała. Wzorzec, ideał, jak wiemy, w historii ludzkości ulegał i na pewno nadal będzie ulegał zmianom.
Zadaniem, związanym z rozważaniami, jest wykonanie PLAKATU i HASŁA promującego kampanię wspierającą ideę CIAŁOPOZYTYWNOŚCI, a co za tym idzie samoakceptacji.
Możesz wykonać go w dowolnej technice np. rysunkowej czy malarskiej na papierze albo skorzystać z aplikacji SKETCHBOOK (Google play).
Nie zapomnij o oryginalnym haśle, które jest nieodłącznym elementem twojej kampanii.
Może to być początek większej akcji w twoim najbliższym otoczeniu np. domu kultury czy szkole, który zwróci uwagę na problem samoakceptacji i ideę ciałopozytywności .
Poniżej przykładowe plakaty promujące ruch „Body positive”: