KAMPANIA PRZECIWNARRACYJNA. MÓJ OKRES TO MOJA SUPERMOC!
POZNAJ KONTEKST
Raport UNICEF wskazuje, że co miesiąc menstruuje na całym świecie 1,8 miliarda osób. Miliony z tych dziewcząt, kobiet, mężczyzn transpłciowych i osób niestanowiących części binaryzacji płci nie mogą godnie i zdrowo zarządzać swoim cyklem menstruacyjnym. Początek menstruacji oznacza nową fazę i nowe wyzwania w życiu nastolatków. Niemniej jednak wiele nastoletnich dziewcząt doświadcza stygmatyzacji, nękania i wykluczenia społecznego podczas menstruacji. Mężczyźni transpłciowi również doświadczają dyskryminacji ze względu na swoją tożsamość płciową, co pozbawia ich dostępu do materiałów i udogodnień, których potrzebują. Nierówność płci, dyskryminujące normy społeczne, kulturowe tabu, ubóstwo oraz brak podstawowych usług, takich jak toalety i produkty higieniczne, mogą powodować, że potrzeby związane z higieną menstruacyjną pozostają niezaspokojone.
Powyżej znajduje się ramowy plan kampanii zatytułowanej „My Period is My Superpower!”. Jeśli nie spotkałeś się z kampanią kontrnarracyjną, zapoznaj się z badaniem przygotowanym przez Terram Pacis zamieszczonym lub badaniem przeprowadzone w 2017 r. przez Komisję Europejską.
Po zapoznaniu się i zrozumieniu przykładu przedstawionego w materiałach informacyjnych, spójrz na obraz przedstawiający dojrzewanie płciowe Edvarda Muncha. Zadanie powinno być wykonane w grupie, która musi wykorzystać obraz Dojrzewanie Edvarda Muncha, aby przedstawić, w jaki sposób pierwsza miesiączka (menarche lub pierwsza miesiączka), która jest bramą do dojrzewania, może być tematem lub motywem tego obrazu. To znaczy:
- Obraz jest twoim medium. Musisz więc stworzyć wiadomość o pozytywnym okresie.
- Aby stworzyć kampanię, skorzystaj z ram dziennika kampanii dla zadania 1, odpowiadając na podane pytania.
W razie wątpliwości należy zapoznać się z materiałami informacyjnymi, aby zastanowić się nad najlepszymi sposobami odpowiedzi na każde pytanie.
RAMY DZIENNIKA KAMPANII KONTRNARRACYJNEJ
Nazwa kampanii
Jak nazywa się Twoja kampania kontrnarracyjna?
Odbiorcy kampanii
Opisz charakterystykę odbiorców. To znaczy, kim są ludzie, do których skierowana jest kampania. Gdzie i kiedy angażują się w mediach społecznościowych?
Wpływ kampanii
Jaka jest zmiana behawioralna lub społeczna, do której kampania ma się przyczynić. Oznacza to długoterminowe wyniki, które chcesz osiągnąć dzięki swojej kampanii.
Cel(e) kampanii
Opisuje, w jaki sposób lub za pomocą jakich środków kampania przyczyni się do osiągnięcia oczekiwanego wpływu.
Założenie(a) kampanii
Do ilu osób ma dotrzeć kampania? Ile postów w mediach społecznościowych lub treści kampanii chcesz wyprodukować?
Treść kampanii
Utwórz treść kampanii: utwórz wiadomość; dodaj wiadomość do swojego medium; wybierz komunikator (opcjonalnie); i opracuj wezwanie do działania.
Rozpowszechnianie kampanii
Których kanałów mediów społecznościowych użyjesz do przeprowadzenia kampanii. To znaczy, w jaki sposób stworzysz widoczność lub za pomocą jakich środków rozpowszechnisz treść swojej kampanii?
Ocena kampanii
Jakich metod użyjesz, aby ocenić, czy osiągasz wyznaczone cele? Jakiego rodzaju wskaźników monitorowania i oceny zamierzasz użyć?
Edvard Munch: Puberty. Oil on canvas, 1894. Photo © Munchmuseet